Snygga hantverkare runt varje hörn

Imorse vaknade jag av högt ljud utanför min dörr. När jag vaknade till så pass att jag kunde tänka kom jag ihåg att pappa hade sagt att det skulle komma en hantverkare för att fixa någonting i badrummet som han håller på att renovera. "Han kommer inte störa dig, han är tyst. Han kommer inte öppna din dörr." Jo tjena, jag hade vaknat tidigare på morgonen när pappa och S gick hemifrån. Efter det märkte jag att min dörr öppnades och stängdes fast jag sov, och drömde att det var min brorsa som ville att jag skulle gå upp. Men han har inte varit hemma på hela dagen. Med andra ord var det hantverkaren som gjorde det. Jag vaknade såklart av ljudet och skulle vänta ut honom. Ville inte gå upp som ett vrak och visa mig för honom nyss uppstigen, även om tanken fanns och lockade. Min väckarklocka ringde, och jag låg kvar i en halvtimme efter det innan han gick. Jag steg upp och hann skymta baksidan av honom när han lämnade vår trädgård. En cendréfärgad kille med snyggt kortklippt hår med en nacke som avslöjade en ung kille. Jag kunde inte se hur han såg ut, så egentligen vet jag ju inte. Men hantverkare brukar oftast vara snygga killar ;) Starka, good-looking och med de vet vad de gör - minen. Kanske skulle jag gått upp i alla fall; nyss uppstigen och ett planerat ojdå, fixat till mig lite sängkammarrufsig eller klätt på mig och varit mitt bästa jag - lättare sagt än gjort. Jag kom ju hem för ett par veckor sedan till tomt hus när två hantverkare precis var på väg att lämna och låsa om sig. De sade hej, vågade knappt blinka och försvann snabbt. Det kommer ju tydligen en ny hantverkare till nästa vecka ... ;))) Fantasin går på högvarv ... Jag om någon kan vara hemma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback