Att bli stor

Vad ska du bli när du blir stor? - det är den ständiga frågan som kommer följa en i livet. Ännu i min ålder nu på tjugotvå år får jag höra det, och jag är så redan utled på det. Jag kommer mycket säkert få höra det många fler gånger, tills jag blir något. Att bli något. Frågan syftar på ett framtida yrkesliv, och som barn har man sin fantasi, man vill så mycket och ändrar sin uppfattning från en vecka till en annan. Vem säger vad som ska bli, när det är vad man vill som räknas. Det enda vettiga svaret är att man ska bli stor, man kommer bli det. Men då ska man vara medveten om att växa kommer man göra hela livet, man kommer förändras, utvecklas och lära känna sig själv på vägen. Personligen känner jag mig stor; jag har blivit myndig, färdig kvinna och jag känner att jag gör personlig karriär i mitt liv. Därför bryr jag mig inte om andras tycke och tänk om mig - och det kanske är det som gör en som mest stor. Att man är stor nog att vara trygg i sig själv och inte så lättpåverkad av allt som andra har att komma med (som frågan om vad man ska bli när man är stor :), och att man trots det kan vara storsint att klara av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback