Eight below

Jag hade helt glömt bort min filmdagbok, och trodde att jag inte hade publicerat min nionde - den senaste och sista. Jag har inte sett så mycket film sedan dess, och till ikväll när jag synade kvällsrepertoaren så var det flera bra filmer som jag dividerade med mig själv om ifall jag till och med skulle spela in en av dem för att inte missa någon. Jag kollade upp filmerna lite mer, och insåg att det var speciellt en jag ville se just ikväll och det var Eight below. Eftersom det var snyggingen Paul Walker, som i mina ögon verkligen är världens snyggaste skådis, var jag tvungen att meddela M om det och det fick mig att sakna henne så otroligt. Det borde ju vara hon och jag som ser den, visserligen hade hon redan sett den, men vi två i en obekväm soffa svullande chips och matandes med jordgubbar ;) det var tider det. Saknar Gotland mest. Men mitt filmälskande håller i sig ... Eight below, ja. Vilken otroligt söt och fin film. Den handlar om åtta hundar som lämnas kvar på Antarktis när en forskningsexpedition avbrtyts på grund av ett snöoväder. Paul Walker som leder dessa hundar återvänder för att hämta tillbaka dem, men mycket bygger på hundarna själva och deras kamp i Antarktis miljö. Riktigt gripande - stark vänskap, fina vyer (trots vissa tydligt digitaliserade scener) och bra hundprestationer. Den är baserad på en ritkig händelse, då det från början fanns femton hundar och två överlevde. Mycket sevärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback