Skrikande morgon

Jag vaknade två gånger idag. Första gången klockan sju på morgonen, av att en fågel började skrika på ett främmande språk. Väldigt irriterande, högt och ljudligt kacklande - vetefan vad det var för sorts fågel ... Jag kom hem och sov ytterligare ett par timmar, trots att det lyste in genom den neddragna persiennen. Nästa gång jag vaknade var på grund av en kvinna som även hon skrek, ropade "Lillan" högt och länge. Det var väl självklart en katt som hade sprungit iväg, konstigt namn för en katt i och för sig ... Det låter mer som något man kallar ett barn. En hund låter det verkligen inte som i alla fall, men mer fog att ropa efter i alla fall. Man går helt enkelt runt och skriker efter en katt. Jag skulle inte för allt i livet göra mig pinsam över en katt i ett område där det bor folk, och väcka de som ligger och har semester. Katten är ett självständigt djur, de kommer och går som den vill men kommer lik förbaskat hem. Vad ska man annars ha en katt för om man inte litar på den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback