Våga se film

Kanske skulle man snarare fråga sig om det inte är modigt att se på film? Att våga sig utsättas för bra film, som rör om i ens medvetande och sin egen livssituation. Att låta sig bli provocerad och upprörd - våga låta sig bli berörd in på livet - "to think outside the box". Det är sant att alla ser på film med sina egna ögon, och det är bara utifrån sig själv som man kan tänka efter och förstå sin egen värld ur ett annat perspektiv. Det gäller bara att hitta styrka. För jag tvivlar inte på att man behöver vara stark för att kunna se en film som Antichrist. Men självklart ska man inte tvinga sig att se något man inte vill, även jag kan känna obehag. Men i varje fall jag känner en enorm tillfredsställelse att komma till insikt och känna att en film ger och gör mig något - och inte ingenting.  

Kommentarer
Postat av: Tippie

Fin blogg!:)

Postat av: Tippie

Okey!

2009-06-14 @ 21:56:20
URL: http://tippie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback