Tillbaka på Gotland

Äntligen har vi fått internet till våra rum! Det var ganska jobbigt ett tag, när vi hela eftermiddagen när vi kom hit inte kunde komma upp på nätet och sedan nästa dag inte heller kunde få tillgång till det och fick vänta ytterligare en dag. En fördel var att man inte fastnade som man annars brukar till sent på kvällen. Men vi var ganska trötta efter att ha packat upp och jag till och med möblerade om i mitt rum så att det skulle se ut precis som i mitt förra rum. Vår nya lägenhet är handikappanpassad så ytan  är större och sängen är lägre, duschen är större och toaletten har armstöd och en lång kran till handfatet är i vägen så att man knappt får plats att böja sig ned när man ska tvätta sig. Men det funkar, och nu har man bott in det också så det känns bra. Men det känns ändå konstigt att komma hit igen, efter sju långa praktikveckor. Som jag sade till M förut så känns det som att man inte kan anpassa sig lika bra nu som när man kom hit första gången. Att man nu när man varit hemma blivit sig själv och inte ändras lika mycket längre till det här livet, och kanske inte heller behöver påverkas av människors beteende på samma sätt. Fokus på plugget är det som gäller, och inte för mycket av vad andra säger eller gör - men trots det kommer det bli mycket teamwork. Man gör så gott man kan utifrån sin förmåga. Tv - produktion och slutprojekt är det som står på schemat under våren. Idén till tv-programmet är redan satt och som slutprojekt vet vi att vi ska få göra en musikvideo till en artist som tydligen kan komma att bli större, vilket såklart kan gagna oss, men vem det är får vi inte veta än. Att vi dessutom ska få våra tilldelade roller inom tv-produktionen har vi fått en aning om, och K frågade mig lite sådär i förbifarten med en arm över mina axlar vad jag skulle säga om jag fick vara scripta. Verkar kul men svårt sade jag, men han betonade att vi kommer få repetera mycket innan inspelning. Och visst, det är ju kul om han bestämt det för mig, att han ger mig det stora ansvaret att vara navet i allt. Det kommer bli tufft, det är en sak som är säker. Och det kommer nog gå mycket fortare än man tror...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback