Nästan ett spöke

Igår hände det en ganska läskig sak när vi satt i villan första gången, som några flyttat in i, och spelade monopol. Vi hade redan spelat monopol, och satt som bäst och plockade ihop spelet när någon säger att det är något utanför fönstret. Alla kollar till, och det som händer går väldigt fort. M som sitter så att hon har fönstret precis bakom sig ser något och börjar skrika samtidigt som jag också ser något vitt, nästan genomskinligt skina i mörkret där utanför och börjar skrika förstås även jag. F som sitter bredivd M kollar utåt och skriker, och de flesta runt bordet är i upplösningstillstånd en väldigt kort sekund. Sekunden efter säger någon att det ju bara är en katt, och F som fattar att det är en katt skriker till igen. Det hela är så festligt, och vi börjar såklart skratta ännu mer åt det faktum att det skulle vara läskigare. För det var det tydligen för honom, det hörde man, haha. En katt var det, en svart en, det jag såg var den vita nosen med långa morrhår - själv trodde jag att det var en spökliknande fjäril eller något. Osynlig i natten var den. Läskigt var det, men ett gott skratt fick man!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback