Kurviga skuggfigurer

Nu är jag nyduschad efter många om och men. Det är lite svårt att avgöra när man vill duscha ibland här, kvällstid eller på morgonen. Det är lättast att tvätta håret på samma gång, och oftast känns det bättre att göra det på morgonen när man har dagen framför sig och ska sätta på sig rena kläder. På kvällen duschar jag om jag vill fläta håret och få det lite lockigt till dagen efter, men då får man svabba av sig lite ändå när man går upp för att tvätta av sig nattens mysiga värme så att man kan lukta lite gott. Det hann gå en timme innan jag bestämde mig för att duscha ikväll istället för imorgon bitti. M duschade tidigare ikväll också, och vi kom på att vi har ju fönster ut mot skolgården. De ser ut att vara ogenomskinliga, de ska vara det när de är sådär grusiga. Men det är inte på riktigt, i själva verket är det bara plastfilm påklistrade på de båda fönsterrutorna som utgör hela fönstret, vilka alltså kan gå att tas bort. Vi var tvungna att undersöka saken, så jag drog på mig M:s stövlar och sprang ut för att kolla in i duschrummet där M stod. Är det mörkt ute, och man står där inne och gör något,. vilket betyder att det är tänt, ser man tydligt att det står någon där inne som en skuggfigur. Det har vi själva sett när killarna bodde här inne förut. M stod i mitten av rummet och jag kunde se henne i bara ett linne. Vi hade mobilkontakt hela tiden, så jag bad henne ta av sig det och man kunde se hur hon stod i bara behå där inne. Lyckligtvis är ju fönsterna tillräckligt högt upp, jag når inte upp att kunna se in i alla fall, så man se inte mer än överdelen av kroppen. Det går inte att stå för långt ifrån, vår "kub" där vi redigerar är i vägen. Men i alla fall ... Vi funderar på att gå till vår kära Jonas "Jesus" vaktmästare på skolan för att kunna åtgärda saken, men vad ska man säga? "Om man kollar in i vårt badrum på kvällen och vi är på väg att klä av oss går det att se oss topless. Vi provade!"  Kan nästan se det framför mig, men det är som att man vill ta upp det bara för att se hans antingen avslöjande eller väl dolda reaktion ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback