Barn i regn

Jag vaknade av att barn hördes skrika utanför fönstret och tänkte att det väl var lite fel årstid för barn att leka ute på kullen precis utanför vårt hus. De brukar alltid åka pulka när det är snö, men nu när det är sommar ..? När jag dessutom hade vaknat till lite hörde jag hur regn föll ned, och undrade just om jag bara hörde fel och att det kanske var några småbarn som lekte i lekparken lite längre bort. Men när jag kollade ut fick jag just den syn jag förväntade mig.

 

En grupp av barn, små små pyttesmå barn med röda hattar på och gula, lysande regnrockar om sig sprang där som små nissar och roade sig med att stoja i den djungellika grönskan. Regnet verkade vara deras minsta bekymmer, och jag visste inte vad jag skulle tycka om dem till i början. Stackars dagisbarn som tvingas ut i det vädet, eller att de får vad de förtjänar: att ha kul och inte behöva bry sig  - precis som små barn ska få göra. Jättesöta, var bara tvungen att fånga det på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback