Vilken kväll, vilken natt och vilken morgon

Kvällen igår slutade med att vi inte fick någon mat i skolan och gick till Statoil istället och köpte korv, jag, M, F och vår manliga klasskamrat M. Helt okej, vi förväntade oss att det skulle vara någon sorts fest någonstans och satt i stort sett hos oss och väntade på att någon skulle höra av sig. Det gjorde ingen, och speciellt F blev upprörd när han inte fick säga hejdå till alla ella-tjejer. Spänningen som vi byggde upp var spännande bara den, och det slutade med att vi fick reda på att det faktiskt inte var någon sista fest någonstans. Några måste dock ha suttit tillsammans någonstans, men shitthe same. Vi hade trevligt bara vi, och senare kom en skrivartjej och gjorde oss sällskap. Vi hade lite kul åt mtv:s after hours teve där det under musivideos kom upp en massa dirt text ;) och försökte hinna med att läsa alla raderna genom att koncentrera oss på en varsin. F blev nog ganska frustrerad när jag och M satt och höll varann i handen också, haha. Vi satt uppe ganska sent när F till slut slängde ut M och A för att han skulle få sova, på vår soffa. Jag fick dessutom träffa F:s föräldrar igårkväll när de kom och skulle övernatta på Fårösunds hotell. De var väldigt gulliga, och man kunde se F i dem båda två. Natten var lite jobbig, jag hade tagit en ipren och F hade försäkrat sig av sin mamma som jobbar på apotek att det är det enda som man kan dricka alkohol i kombination med. Vi somnade, F på soffan och jag och M i våra varsina sängar fastvi retade F lite genom att gå in i hennes rum och hoppa i hennes säng. Jag sov väldigt djupt inatt, för tydligen hade M som skulle upp och köra till båten klockan sju, glömt sin mobil hos oss och stod och knackade på klockan fyra på natten. På morgonen väckte F oss och vi kramades hejdå, F med sin titanic melodi det sista han lät höras och vi såg på hur han åkte iväg med sina föräldrars bil genom mitt fönster. Vi gick och lade oss igen. Klockan tolv vaknade jag igen efter att ha lyckats somna om, och det djupt igen. För tydligen hade F ringt M i desperation av att hans datorväska var försvunnen. Hon hade som en ridande hjälte sprungit till hans utflyttade hus och hittat den där ståendes på gården, utpackad ur bilen för att annan packning skulle få plats. Haha! Stackars F! Och stackars M! Jag sov som en stock och vaknade igen av att det knackade då det var F:s pappa som kommit för att hämta den. Själv drömde jag mycket under natten. Första delen att en viss K mådde så dåligt och var olycklig. Antingen var det mina egna känslor, eller för att han verkligen såg så ut och nästan berättade det under lunchen igår. Ingen av oss var väl vid våra sinnes fulla bruk igår, visste väl inte hur man skulle reagera att man närmast blev apatisk. När jag gick upp berättade M morgonens händelser och hon hade på samma gång varit förbi och köpt jordgubbar till oss. Naw! Gull!  

                                                           

Min sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback