Påminda tankar

Det blev en rescension, eller nästan en hyllning till Breakfast on Pluto när jag från början hade för avsikt att skriva om mina påminda tankar som kommit i dager igen. Det var en speciell känsla när regnet hade slutat falla, och man kunde se lite blått bakom de tunga, lite solbelysta molnen när vi gick tillbaka efter filmen.

Men jag är fortfarade funderande. Kan inte skriva fastän jag så gärna ville sätta mig och göra det. Jag fick ned två, tre rader om några alternativa tankar om hur jag vill konstruera - längre kommer jag inte. Det är som att jag fastnar i min egen hjärna. Kan inte tänka klart mina tankar, kan heller inte bara skriva. Det är som att jag inte har något skelett, eller ett syfte med dess existens, och att jag bara försöker lägga över en hud som inte fastnar. Inte konstigt att allting faller. Jag måste verkligen ta mig en riktig funderare - vad det nu egentligen är..?

Kan jag ens söka svar utom mig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback