Silver kan även ses vara vitt guld

De senaste sju dagarna har jag två gånger drömt om min mamma och pappa. Första gången de besökte mig i mina drömmar bytte de ringar, silverringar. Andra gången, natten till idag drömde jag däremot tvärtom. Vi hade åkt med bilen och skulle ut för att gå en promenad. Av någon anledning gick mamma fram till pappa och rörde vid honom. Han skakade av sig hennes närhet och fräste att: Det här är ingen dejt. Kommer ihåg att jag tog illa vid mig som att jag vore mamma, och att jag samtidigt förstod pappa som inte ville bli berörd. Eller så tänkte jag det bara för mig själv i drömmen, som den jag var mig själv. Det är i alla fall de enda gångerna jag drömt om mina föräldrar på det viset, tillsammans. Det får mig att undra hur slut det är, och om det finns någon chans i en framtida framtid att det blir annorlunda - vilket jag nog tänkte i drömmen också. Det enda som förvirrar är ju att jag drömt om dom på två olika sätt. Vad det betyder, vete fan ... Det är inte som att jag går runt och tänker på det, även om tanken slagit mig någon gång. Om vad det kan betyda för mitt egna framtida liv, med barn och allt. Tror dock att tanken och drömmarna grundar sig i det gamla ordspråket att gammal kärlek rostar aldrig och det gäller ju såklart för alla. Den insikten har jag även lagt på dem alltså - att det måste vara kärlek mellan dem. Vad jag själv tycker har ingen betydelse, personligen vill jag bara att de ska bli lyckliga. Finns det ingen kärlek, så finns det ingen kärlek. Men som sagt, man glömmer inte en kärlek.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback