Synden straffar sig själv

När jag härom veckan behövde handla hade jag plockat på mig några bananer i en påse, en juice och lite till på ica här i Arvika. När jag stod i kassan och lade upp mina varor var jag lite extra uppmärksam att lägga streckkoden åt rätt håll. Jag betalade för mig, och gick för att samla ihop mina grejer i en mindre plastpåse då jag inte hade så mycket att bära. Under den lilla tiden märker jag något, jag vet inte vad först. Men sedan kommer jag på det - kollar snabbt åt hållet dit kassörskan gick. Ja, hon hade gått ifrån kassan till en annan. Tycker mig se att de kollar tillbaka på mig. Vi går därifrån med varor i händerna. Ut genom entrén till parkeringen, och så kunde jag andas ut och avslöja mitt misstag. Jag hade glömt bort att lägga upp bananerna på rullbandet! De hängde ovärdigt kvar runt handleden. Jag märkte det först när jag insåg att jag inte fick med mig dem ned i påsen vid kassan, då jag kände tyngden i underarmen. Pinsamt, säger jag bara! Det har aldrig hänt förut, och kommer inte hända igen. Det var rätt och slätt ett misstag. Men en banantjuv blev jag lik förbannat för det. Några dagar senare när jag var hungrig och trodde att de hade börjat gulna hade det börjat lukta i påsen. Det var ingen trevlig lukt. Kanske hade jag kunnat äta en av dem tre bananerna, men det var fuktigt i påsen och det var en stor brun fläck på en av dem. Alla fick gå sopkorgen till mötes.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback