Härlig helg

Jag har inte hunnit eller inte velat skriva, på grund av att jag gjort just ingenting. Det har varit en härlig helg efter förra veckan, vilken slutade med att jag inte kunde sova natten till fredagen. Men åh, vad jag har sovit under helgen. Den har varit underbar, rent ut sagt. Kan det finnas nåt bättre än att umågs med någon man håller av, från dag till natt och natt till dag? Har kollat på filmer till sent på natten, sett ett stjärnfall, sovit när man blivit trött, spelat tevespel, svullat chips (en chipspåse som faktiskt räckte under hela helgen) och tagit en skogpromenad för att hitta svamp som inte fanns. Med oss hem följde då en älgfluga, det värsta man kan råka ut för i skogen tog vi reda på. De är hårdhudade och är svåra att få bort om de biter sig fast på huden med sina klor. Mest letar de upp djur som älgar, hästar eller råddjur men kan ta miste och klamra fast på människor istället. Människoblod är dock inte användbart för dem till deras utveckling. Äckliga är de, ser ut som en liten spindel eller en större fästing. Inte lika farlig som fästingar, men svårare att få bort. En vinge har de också som de släpper av sig när de hittat sitt värddjur, usch. Tur att den inte fastnade på oss. Igår var en heldag i sängen, jätteskönt! Skönt att ligga i mörker under ett täcke. Och så alla de djupa diskussioner man kommer in i vilka innefattar allt mellan himmel och jord, om inte ännu djupare och högre än så ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback