Fullspäckade dagar

Det har gått några dagar. Några dagar med alla möjliga olika känslor och tankar kring vad som händer här omkring mig. Det har också varit fullt upp, och jag kan ärligt säga att jag gör mer (inte än jag tänker) men det blir aktivitet. Fysisk, såväl som psykisk aktivitet. Jag har absolut inte glömt min blogg, den är lika inspirerande som vanligt och minst lika viktig nu. Det bara händer ganska mycket. Speciellt när det händer lite utanför skolan också - som att dansa balett.
Jag som ballerina? Nja ... Jag är mer hip hop, helt klart - och jag är engagerad i mitt beatbox:ande som jag håller på att lära mig. Men vi var och provade hur det var att dansa balett igår, och vad man kommer få muskler. Det är en riktig bra träningsform, speciellt för benen och hållningen. Att det är en bra merit att ha i cv:t sen när man ska söka skådis jobb är inget fel, och det lär vara en bra dansform att ha som grund i andra dansstilar. Så nu ska vi dit nästa vecka igen, önska mig lycka till ... och inget break a leg, för då kommer jag bokstavligen göra det. Är det något jag har kroppsligt problem med är det knäna och ryggen. Men jag hoppas att det snarare är nyttigt och ger bättre fysik med dansen.
På tal om dans hade vi vår första schemalagda danslektion idag med en Frej. En duktig dansare, som tydligen ska lära oss modern dans. Jag förstår mig inte på det vi gjorde idag, eller jo när vi skulle gå/springa/stanna i rummet för att känna av de andra i rummet - bra teaterövning dessutom - men senare delen av lektionen krälade vi på golvet och utförde ett för mig snarare gymnastikpass än dans. Jag dansar hellre ståendes, än horisontellt. Men kul ändå, och skönt att få röra på sig och inte behöva bry sig så mycket - släppa loss och ta det lite med en klackspark. Eller tåspark. Det kan vara skönt att ha något utöver skolan att göra, men jag hoppas att jag kommer tycka om det så att det inte blir en leda att gå dit.
Vi hade även vår första riktiga teaterlektion idag med tvåorna, då det kändes som att nivån togs snäppet högre. Vi läste Sandlådan av Kent Andersson, och det var skönt att det var en relativt lättsam men ändå betydelsefull text då det handlade om barn (jag var en av dem) som dessutom hade ett tidshopp i framtiden då de höll ett tal till någon av sina föräldrar som var delaktiga i pjäsen. Tyckte det gick bra, och är lite imponerad över att jag lyckades få till det nästan helt felfritt och med rätt betydelse. Skönt att det bara var ett talande, och inget agerande så här i början. Men mer sådana övningar till oss i bara vår klass, tack.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback