Garantier är inget garanterat

Jag kom på det under tiden jag skrev det tidigare inlägget när jag länkade till min blogg då det kändes som att jag bårkade mig till en plats på gotlands folkhögskola. Jag blir lite sur på mig själv. För jag om någon kör på, och hoppas och tror på det bästa till över hundra procent. Utan några som helst garantier. Men först när jag "använder" mig av garantier så går det så som jag vill..? Som då när jag hade en plats på skrivarlinjen men ändå visste att jag ville försöka och hoppas på en annan möjlighet - då fick jag det istället. Nu när jag kommit hit, som från början var en garanti för risken att inte komma in på Marieborg - men då har jag istället fått en till nästa år. Varför känns det som att jag får allt jag vill ha? Vill Gud påminna mig om vår deal om att det han kan hjälpa mig med på vägen är i fråga om bara det här - och ingen kärlek?

Jag är inte den som tror på garantier. Att använda sig av den sorten tycker jag är dumt. Det som sker det sker. Men samtidigt vet jag att jag har skrivit om det förut, att har man möjlighet ska man ge sig själv val. Och att det är i utbudet av val som man får en sorts garanti till att någon av dem blir sitt eget. Sedan kan man inte råda mer över det som kommer hända, men det som händer - det är vad du själv väljer vill ska hända. Ibland inte ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback