Solig lördag

Första gången på länge vaknade jag med ett något lättare, eller kanske snarare gladare sinne. Med det tillägnar jag bloggen det första jag gör på dagen, har inte ens gått upp ur sängen. Kravlade mig bara ned mot fotändan av sängen och stoppade i sladden och kröp upp med datorn i sängen igen. Så nu ligger jag här lite sömndrucken, och med en liten antydan till leende. Solen skiner dessutom. Jag vaknade ju i och för sig av mig själv också, en timme innan alarmet, trots att jag vaknat några gånger under natten. Mycket och konstigt har jag drömt under natten också. Det senaste jag minns extra tydligt var att jag matade en kanin med vindruvor. Men jag har också sett ett fartyg sjunka, rott med en liten pojke över Atlanten, gått i skogsmiljö, träffat släktmedlemmar och berättade om några av mina sökningar till skolor som vissa missförstod, att en kille här på skolan var hög och ville prata med en flicka och att jag var enda i närheten av den som han pratade i telefon med som jag fick ta över och höra att han var olyclig över en tjej han tyckte om, att jag missade en buss och väntade på pappa för att han skulle skjutsa men ändå missade min tid hos frisören, om en 7up burk som en kille hällde ut för att skölja sin sko och att jag glömde bort en dans under uppvisning och att jag satt där som en katastrof, det var hemskt, men ändå inte för hemskt. Jag hade ju bara glömt ... Dessutom drömde jag som jag kan göra ibland om filmer, att jag ser en som att det händer i min dröm, fast jag inte ens har sett filmen ifråga. I natt var det Tandläkaren, som jag kommer ihåg att jag såg en gång när jag var liten och stod med mamma och skulle hyra film. Den stod på en speciell hylla och hade texten 18-års gräns på omslaget. Men jag har dessutom hört sägas att den ska vara äcklig. Att han tar sin fru och spänner fast henne i tandläkarstolen och drar ut alla hennes tänder. Det var dessutom det som skulle hända i drömmen, eftersom det är det enda jag vet om filmen kanske, men jag såg/drömde det aldrig - bara att han misshandlade hennes huvud så att han skulle kunna bära henne till stolen utan problem.

Mycket drömmer man, som sagt ...



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback