You can run but you can't hide

Trillade av en slump in på en blogg där en tjej skriver om sitt liv, det vill säga att det har varit ett helvete. Som jag tidigare har påpekat har jag en förmåga att hitta just sådana bloggar, utan att ens leta upp dom. Men oj sedan vad det är intressant, till skillnad från alla andra vardagliga bloggar. Det må vara många bloggare som inte skriver bra, och inte ens bryr sig om att korrigera med hjälp av exempelvis word. Men det är mer än förlåtligt när det är någon som verkligen har någonting att komma med, som berättar något viktigt och bidrar till att förändra världen. Speciellt dessa unga, lidande människor som vågar ge av sig är större och bättre förebilder än vad alla modebloggare eller vad de än förvandlas till, bara kan drömma om. För de uppvisar inte bara mod, utan en otrolig styrka. Efter att ha sträckläst hela bloggen, och då menar jag HELA, inser jag att det är en blogg som verkligen alla måste läsa, för den kommer att förändra. Det är jag säker på. Det måste uppmärksammas ännu mer, fastän det redan har blivit en stor sak. Alla måste känna till vad som kan hända, och händer, bakom lyckta dörrar. Jag kan inte ge den här tjejen rättvisa genom att beskriva henne eller hennes liv, den uppgiften lägger jag på andra genom att man själv måste gå in och läsa. Man måste läsa hennes egna upplevande ord, minnen och förstå helheten. Det är en komplicerad, och mycket tragisk historia som beskrivs. Fruktansvärt! Man tror inte att det är sant, att det låter som en amerikansk film - men allt är sant. Jag kan inte med ord uttrycka hur mycket man känner med henne, och alla andra inblandande. Hur man förfasas över att något sådant kan hända. Hur man skäms för Sverige. Sverige, vi som ska ha en bra välfärd - det är pinsamt, nu när jag läst den här bloggen. Jag är chockad. Inte bara socialnämnden, utan regeringen som gjort bort sig i det här fallet. Polisen sen! Amerikanska interpol ... varför i helvete finns inget straff?!? Hur pålitligt är egentligen vårt samhälle? Vad hände med regler, lagen, människors civilkurage? Jag hoppas verkligen att den här familjen, BARNEN, får upprättelse en dag. Skänker en tanke till er och för budskapet vidare: http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se

Gå in och läs, öppna ögonen och bidra till en bättre värld!

"Problemet är inte de onda människorna, utan de goda människornas tystnad." - Martin Luther King


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback