Kära jultomten

Kära jultomten
Kommer jag få några klappar i år? Förtjänar jag det? Får jag önska mig?
Vill och vill, det finns sådant som man måste ha också. Bara pengar i julklapp kommer just gå till nödvändigheter som linsvätska, torrschampo, grejer till håret - jag skulle i och för sig vilja ha en locktång. Jag vill ha en plånbok som också är en nödvändighet, en med många fack men ändå inte för stor sådan. Och så en liten en som man kan ha när man bara ska ha med sig lite pengar någonstans utan att behöva ta med sig hela plånboken. Då vill jag på samma gång ha en liten handväska med långa, reglerbara band som man lätt kan ha om man är ute någonstans en kväll till exempel. Jag vill ha böcker; John Ajvides nya bok, Paulo Coelhos Brida och Att skriva filmmanus av Fredrik Lindqvist. Nora Roberts och Danielle Steel går alltid hem hos mig, men böcker är en passion, så en bra sådan är alltid uppskattat när det hittas en som man tror är bra och som visar sig vara det också. Likaså filmer, Inception vill jag ha i min samling. Nagellack och smycken är också något som man inte kan ha för mycket av. Uggs är något som jag ska ha till efter jul, oavsett om du tillverkar dom eller inte. Läs, det är skillnad på att ska ha och vilja ha. Ska-ha-grejerna måste jag ju ändå ha förr eller senare.
Nu vet du, du känner ju mig. Men överraska mig! Överraskningar är en kortvarig, men uppskattad gest. Bara tomtenissarna vet att jag spanar in Iphones ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback