Varför skulle jag bry mig?

Varför ska jag bry mig när ingen annan gör det? Man borde bry sig om sin egen lycka först. Man måste må bra själv först för att kunna ge av sig och vara den man är mot andra. Som uttrycket säger att vem ska älska dig om inte ens du själv gör det - så uttrycker jag det åt andra hållet som att när ingen bryr sig om att man ska må bra och vara lycklig, så är man inte sen att fastna i det själv. Speciellt när man redan mår dåligt. När ingen lyssnar, när ingen fattar, när ingen bryr sig om att det ska vara bra för mig, för andra, att jag ska kunna vara lycklig. Hur fan mår dom själva då, kan man undra. Men nej, då tänker de väl bara på sig själva, att det ska vara bra för dom. Hur fan kan det vara bra om man vet att någon mår dåligt och vill något annat?

Varför ska jag bry mig om min lycka när ingen annan gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback