Melodifestivalkväll

Jag är hemma nu i en vecka, och det är så skönt. Miljöombyte och lite perspektiv på tillvaron, tid att ta igen och bara få vara på ett annat sätt. Men visst är det lite på både gott och ont. Jag fick en riktig melodifestivalkväll i alla fall, vilket jag inte haft i år, schlagernörd som jag är. Förra veckan såg jag i och för sig live över internet hur Darin gick vidare till final vilket jag tyckte var bra. Tyckte om hans ballad, och båda tjejgrupperna, speciellt rocktjejerna. Ikväll trodde jag på Anna och Jöback, även om flera var bra tyckte jag bäst om dem. Anna tyckte jag bra om redan i Idol, och hennes röst passade låten perfekt ikväll. Jöbacks låt Hollow var perfekt även för honom, det var mäktigt. Jag tippar på att han vinner allt. Han eller Darin, tycker om båda låtarna - helt i min smak, lika men ändå olika. Darins poppiga mot Jöbacks lite mer musikal låt, båda helt rätt. Jag tyckte om Erik Saades låt Manboy, den var töntig men jag gillade ändå att den var bara det den var, med cool scenografi när han dansade i regn och bakgrundsdansarna som klättrade på galler. En låt som fastnar i alla fall. Man kan se alla låtar här, Darin och Jöback säger jag bara. Känsla rätt, ytligt dirty lite mindre rätt.


I want my heart unbroken
I need my soul to heal at last
What can you say to make me forget the past
if you decide to come home
I can't take that again no more
Don't leave me now
I'm hollow
I pray that you would stay
not turn and walk away
Don't leave me now
I'm hollow
Come back if love is true
I'm hollow whitout you
Why should i trust your sad eyes?
What if you leave one rainy night?
You got to make a promise
Promise me to stay and fight
Don't leave me now
I'm hollow
I pray that you would stay 
not turn away
Don't leave me now
I'm hollow
Come back if love is true
cause I'm hollow
without you
If you love me
If you need me
You will be there
Don't leave me now
I'm hollow
Don't turn and walk away
Don't leave me now
I'm hollow
I pray that you would stay
not turn and walk away
I'm hollow
Come back if love is true
cause I'm hollow
I'm hollow
without you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback