Mardrömmar om verkliga mardrömmar

I natt drömde jag om en man vid namn Stasi, vilket dessutom visades vara djävulen i förklädnad. Antagligen för att Stasi kom på tal en jättesnabbis igårkväll, plus att djävulen har blivit ett stort samtalsämne och fått en större betydelse för mig på grund av en person. Mohaha. Den mannen stod jag och fönade håret på, han hälften satt hälften låg och njöt av att jag fönade och redde ut med fingrarna hans långa, svarta afrohår. Jag var vaksam på hans ögon för att få se dom glimta till av att djävulen fanns där inne, men de förblev svarta. Istället hörde jag det han hade i öronen och lyssnade på, en sorts musik som bara djävulen lyssnar på. Det var musik, men jag kunde inte avgöra vad det var för nåt - något som jag dock har hört ett par gånger utan att lägga det på minnet är Ave master lucifer. Det var banne mig den låten trots allt, efter att ha lyssnat på den nu och känt igen början som det han lyssnade på. Jag drömde också läskigt om Rolf Lassgård, även han kom på tal igår och om att jag var kär i honom som liten. Inte vad jag var i drömmen, då var han bara läskig och försökte lägga sig på mig. Jag flydde i bara linne och trosor in i skolan som var i närheten, och expeditionstanten, vår lärare V och någon till var där och lade märke till hur jag såg ut. Lassgård själv var lärare även han, och hans klass visades inte vilja ställa upp och vittna mot honom för mig för att han var den bästa läraren. 

Härom natten drömde jag lika konstigt även då. Att jag skulle bil ammad av min mamma, med en person som satt precis bredvid. Det är inte så konstigt eftersom denne gång på gång har anklagat mig för att ha en för bra relation med min mamma. Men som denne får det att låta har det blivit perverst i min hjärna. Dumt! Tidigare samma natt drömde jag om den tiden när jag hade pojkvän, och att jag varit otrogen mot honom. Det var hemst, jag hade så dåligt samvete. Tur att det bara var en dröm - i verkligheten skulle det aldrig hända. Det började antagligen spöka i mina drömmar för att jag spekulerat i sådana frågor själv den sista senaste tiden, som för att dra ut mer innehåll i en manusidé jag har och som kanske borde bli en till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback