Årsdag!

Idag är femårsdagen för när jag skärmflög första gången. Fem år sedan ... Vad jag laddade inför den dagen. Så många drömmar, nattliga som dagliga. Förväntan var på topp. Ligger mest i min säng o tar det lungt idag, väntar ut förkylningen. Men vad gör det en dag som denna, jag riktigt myser med mig själv idag. Blickar upp på bilden som min mamma hittade en gång i datorn och skickade in för förstoring till en tavla. En bild på mig, när jag står uppe på bergets topp och väntar på stunden. Väntar på rätt vindar, för att kunna flyga ut. Jag skrev en dikt en gång:

Den bilden
I det ögonblicket. Då var jag ren. Jag visste ingenting. Ingenting om vad som skulle komma. Jag hade bara drömmar. Allt var perfekt. Jag var ren. Just i det ögonblicket var jag helt ren. Okysst. Oinvigd. Oskyldig. Jag visste ingenting.

Jag var glad. Jag hade mål, drömmar och en kraft som hade fört mig dit där jag var. Som snart skulle föra mig ned igen. Men det var ingenting jag var ledsen över. Den nedfärden skulle göra allting komplett. Det var en färd som ingen kunde förutse. Den skulle komma att föra mig upp och ned på hisnande höjder, snirkliga piruetter och ge mig himlastormande känslor. När jag väl stod nere, kunde jag inget annat än att se uppåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback