Drömmars tårar

Jag drömde om dig och mig, att vi skulle gifta oss. Jag hade ingen brudklänning, och visste inte vad jag skulle ha på mig. Tiden led mot ögonblicket, festen var uppdukad i kyrkan. Lika mycket som jag inte ville det, visste jag att du skulle vägra kyrkan. Blev mer och mer stressad. En halvtimme kvar, och jag ringde på dig. Visste inte var du var, eller om du tänkte komma. I en scen satt jag med en röd ros i handen, en tankedröm eller som i ett förspel till ett bröllop, satt vi där bredvid varandra. Den var lite torr. Det blev ingen vigsel. Vi klättrade på berg och klippor, efter att jag hade åkt skidor utför på både snöbelagd mark som grön. En lift förde mig uppåt igen, och på ett ställe i backen fanns ett djupt hål som jag såg ned i och jag vet inte om det var en hisnande tanke som slog mig, eller om jag faktiskt hängde där beroende av hjälp. Jag blev räddad. Vi klättrade, och promenerade. Vatten fanns på andra sidan, och vind skjutsade oss framåt. Tills vi kom till en byggnad på en häll, du gick in och vi visste att du kommit fram. Jag skulle gå. Hur då? En tant sade att det var strömt i vattnet och att det rådde badförbud. Jag hade redan hunnit doppa fötterna och känt kylan. Jag ville hoppa. Inte gå. Förena mig med förtvivlans kyla.

Och så vaknade jag, kände med fingrarna över mina kinder och kände drömmarnas tårar.



Bröllop: Symboliserar oftast dina egna förhoppningar om lyckligt förhållande och äktenskap. Ser du en brud i vitt betyder det tur. Ser du en brudgum sias det om förseningar.

Kyrka
: Symboliserar ditt sökande efter frid och lindring. Drömmer du att du ser en kyrka betyder det tur, men om du befinner dig inne i en siar drömmen om avslöjande hemligheter och problem.

Rosor: Ett mycket lyckligt omen som symboliserar god ekonomi och kärleksfullt äktenskap.

Vissen: Vissna blad eller blommor symboliserar något i vårt förflutna som vi vill göra oss kvitt och glömma.

Skidor: Åka s: framgång

Avgrund
: Befinner du dig nära kanten till en djup avgrund ska du ta det som en varning. Faller du ner så väntar dig problem eller oro inför saker. Lyckas du klättra upp, så kommer din situation att lösa sig.

Klippa
: Att drömma om en klippa är ett varsel om svårigheter. Men om du klättrar upp till toppen betyder det att du ska lyckas bemästra de faror som hotar dig.

Klättra: Om du drömmer att du klättrar är det ett tecken på att du anstränger dig för att få det du vill och önskar. Om du når toppen på det du klättrar uppför så utlovas heder, framgång och seger över motgångar.

Sorg: Om du drömmer att du har sorg, så väntar en tid av glädje.


Jag är livrädd för framtiden, även om jag tror att det går ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback