Chockad vaknar jag invirad i mina sängkläder

Inatt var en natt full av drömmar. Jag cyklade bland annat, jag cyklade på en väg som jag visste att jag inte kunde så bra och som jag skulle bli tvungen att ta samma väg tillbaka sen. Men mörkret hade smygit sig på då, och jag gav mig aldrig av fast det var tanken och viljan hos båda två att jag skulle gå. Jag stannade kvar hos honom och vi hade istället sex. Det är organiserad kaos bland mina drömmar, har ingen ordning på dem men vet att jag har drömt dem. I samma hus som vi befann oss i såg jag två stora, feta spindlar i taket som på något sätt gjorde sig osynliga i sina trådar. Jag var så livrädd att jag var tvungen att gå ut ur huset på trädäcket framför, fastän det var någon som sade att jag skulle nog inte gå ut om jag var du. Jag fattade inte vad hon menade, och hade känslan av att då skulle jag inte kunna låsa dörren igen. När jag stod där ute såg jag på andra sidan häcken två män som kom ut ur en stor bil med säckar. Jag visste på en gång att det var inbrottstjuvar och att vårt hus var nästa på tur. Jag gick in igen trots spindlarna, och som förutspått kunde jag inte låsa dörren om mig. Skräckslagen för både spindlar och inbrottstjuvar vaknade jag med ett ryck av väckarklockan, och jag kan fortfarande känna hjärtat bulta hårt och snabbt fast jag sovit ett par timmar till. En annan dröm påminde om det senaste tevespelet jag sett på. Första etappen var att en person var tvungen att dö, klöst och ihjälbiten av en tiger, för att hon inte hade någon hjälm eller rustning. Men nästa nivå som gick ut på att springa och gömma sig i en kista för tigern, gav oss efter det alla mod och hjälpmedel att besegra tigern. Jag visste dock inte hur jag bytte kulor i pistolen som jag hade, och skjöt med både såpbubblor och pilar innan jag fick riktiga kulor men som studsade. Så kanske den mest jobbiga känslofyllda drömmen, där någon hade tagit K och höll ett fast grepp om hans ena hand. Jag höll i den andra och det kändes som en dragkamp mellan oss. Psykisk dragkamp. Jag förstod inte vad han ville, men att han hade något emot K. Jag själv var rädd att tappa honom. Han vägrade släppa honom och K gjorde motstånd. Jag försökte vara mannen till viss lags, men även jag ville ju komma bort från honom. Bara att gå lungt, istället för att springa, trodde jag kunde göra bättre. Men vi sprang, sprang och sprang, genom långa gångar och förbi människor , upp och ned på de olika våningsplanerna - men han hann alltid upp oss. Vi befann oss på en färja, så vi kunde ju inte komma ifrån helt och hållet. Till sist kom vi på en smart idé, men som jag som drömmare förstod när det väl hade hänt. Det vill säga att vi gömde oss uppe på ett sorts tak som vi hade kommit upp på med hjälp av en stege. När mannen sprang fram och märkte stegen klättrade han tyst upp för att få tag i oss, en hand syntes. Men det han inte visste var att när han hade klättrat upp hade jag redan gått ned för att ta bort stegen så att han inte kunde komma ned. K själv skulle ju naturligtvis hoppa. Men det vi båda fick tji på var att mannen ifråga inte heller var feg av sig, när han märkte fällan hoppade han lätt ned för att visa att vi inte kan stoppa honom. Vi blev båda modfällda och K gav upp där på taket. Mannen hade nöjt hoppat ned och jag var rädd för vad han hade gjort mot K. När jag klev upp på stegen för att se K ligga raklång på taket fick jag en smärre chock. Mannen hade stoppat en massa nålar i honom, rätt in i hans fina hud satt det äckliga, smala, helt vanliga knappnålar. I min finaste! Det gjorde ont i mig att se, och att han hade ont, jag fick inte röra sade K. Men till slut gav han med sig, och jag lirkade försiktigt, försiktigt ut nål efter nål som satt ett par centimeter in i huden på honom. Där började morgonen ta vid, och jag orkade inte drömma mer, jag vaknade svettig och med tyngd i bröstkorgen.

Tjuvar : Ett varsel om problem och kanske förluster.

Spindel : Spindlar varslar om tur och bara gott. Fortsätt mot det hägrande målet!

Sex : Söker ett mer tillfredsställande sexliv. Provar lustar.

Tiger : Tigern utmanar dig till kamp! Kämpa på och du kommer att övervinna svårigheter.

Jagad: Är du jagad i drömmen så betyder det att du är stressad och behöver lugna ner dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback