Värsta åskovädret jag varit med om

Herrejävlar, vad det är storm ute. Det regnar och åskar så att man blir rädd. Jag stoppade musiken som ljöd ur dvd spelaren och drog ur sladden till min dator, så nu sitter jag uppkrupen i sängen med datorn i knät och lyssnar till regn och åska istället. Mörkt är det ju också. Det är nästan så att det är mysigt, om det inte vore för att jag trots allt är rädd för åska, blixtrar framförallt, och är ensam. Det riktigt skakar i väggarna. Får väl lägga mig under täcket och skaka ikapp ... Hjälp, vad det dundrar. Det låter som exploderande fyrverkerier, men typ dovare och flera gånger värre. Shit, såg precs ett ljussken blinka till utanför fönstret också. Mamma! Hon kommer snart tack och lov, men det betyder att hon är ute i vädret. Aaahhh, skämtar inte - jag ryckte till inte bara en gång, inte ens två gånger - utan tre gånger i skrivande stund. Tre starka dundersmällar vilka lät komma från tre håll runt omkring över huset. Ska lägga mig och krama om en kudde nu ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback