Minnen i kläder

Jag har ägnat dagen åt att packa upp, och på samma gång gått igenom och rensat igenom hela min garderob. Jag har väldigt mycket kläder, och jag har svårt att kasta, har jag alltid haft. Det sitter minnen i kläder, och om det är något som jag fortfarande får på mig så får det vara kvar. Men nu var det på tiden att bli av med sådant som jag ändå inte använder, och som bara tar upp en massa plats. Det var trångt i alla fall när jag var klar. Plus att jag fick lägga alla mina mjukisdressar i en låda under sängen som mamma hade fixat till mig medans jag varit borta. Vet att det finns kvar sådant som kan göra kläderna sällskap i högen till insamling. En svart topp med en urringning täckt av spets, och som har en hals som känns som ett hundkoppel. Vet inte varför jag lade den i sorteringen av festtoppar, har aldrig använt den till fest och kommer antagligen aldrig göra det heller. Kan passa till begravning, tänkte jag till min spegelbild. Nej, den går rätt ned i högen imorgon bitti tillsammans med en gammal bikini som jag aldrig tyckt om och som jag fick sy ihop överdelen på för att den inte skulle falla isär. Mina favoritplagg är för säsongen min turkosskiftande, leopardmönstrade schal, en prickig blus, mina ganska nyköpta jeansshorts och min jeansfärgade tygklänning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback