Telefonproblem

Jag har ingen fungerande mobil för tillfället, vilket känns väldigt handikappat. Tanken var att behålla och byta över mitt nummer till Halebop, som jag blivit övertalad till för att det är det billigaste alternativet. Efter mycket fram och tillbaka insåg jag att det var bra mycket billigare än comviq, då det bara kostar femtionio öre i minuten att ringa till andra nät (halebopare ringer man såklart gratis till) jämfört med comviq då det kostar två kronor och femtio öre. En stor skillnad. Nu när jag väl har fått det nya sim kortet, stoppat in det i mobilen och fått numret överflyttat över natten till idag, så funkar det såklart inte. Jag mailade halebop och frågade om problemet, och fick svar nu några timmar senare vilket bestod av frågor det också. Om kortet skulle kunna funka i en annan telefon så att man vet om det är kortet eller telefonen det är fel på, vilket icc-nummer kortet har och om mobilen eventuellt kan vara operatörslåst. Jag kollade runt lite på internet, och hittade ett diskussionsforum om hur man vet att ens mobil är operatörslåst och någon hade skrivit just den texten att "sätt i rätt simkort" vilket ju jag får upp när jag försöker logga in på mobilen. Operatörslåst, alltså. Ha! Vilket skämt! Orka! All min möda typ förgäves ... Jag kommunicerar med comviq nu också via mail, och frågar om jag kan få mobilen upplåst eller om jag eventuellt måste få ett nytt kort av dem. Hoppas inte det tar för lång tid isåfall. Det känns som sagt som att en del är borta när jag dessutom lämnade mobilen hemma under dagen. Den är ju så viktig, att kunna kommunicera med omvärlden, skicka söta sms och få plus att det är den enda klocka jag har förutom min alarmklocka. Jaja, jag slösar inga pengar genom mobilen för tillfället i alla fall. Det jag inte har i fingrarna får jag ha i benen, så nu blir det snart spring över till grannhuset och upp tre trappor och klaga av mig. Hoppas han är inne också, annars blir det problem som sagt när jag inte kan höra av mig eller ens ta emot samtal.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback