Några dagar för sent

Jag kollar på melodifestivalen på svt:s hemsida, några dagar för sent. Men det är kul ändå, jag ville se och höra flera av låtarna igen. Ovanligt många bra låtar i finalen i år. Jag tycker det är lite konstigt att Anna vann, även om jag tyckte att hon var bra, var hon inte så bra att hon skulle gå och vinna. Hon ser lite fånig ut på scenen när hon med slutna ögonen viftar med armarna och ser självgod ut. Men ändå, man känner med henne, och låten är bra. Den passar just henne, både i handling och ton. Hon hade kunnat haft en snyggare klänning, men visst unnar man henne vinsten och hennes dröm. Kändes dock som att det var en idol final, och att hon fick sin revansch från sin bortgång därifrån. Men nu tror jag mer på att Saade med sin Manboy skulle gjort det bäst i Europa, medelhavsländerna skulle säkert gilla hans heta dans i regnet. Min personliga favorit är dock fortfarande Jöbacks underbara låt och Darins You're out of my life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback