Barnadrömmar

Jag vaknade precis. Jag drömde att jag födde barn. Det gjorde inte jätteont, men det var svårt - hon satt fast. Jag kunde se huvudet mellan benen på mig och våra ögon möttes, hon log mot mig. Sköterskan drog och drog och jag fick, som skulle vara praktiskt omöjligt i verkligheten, ställa mig upp och hoppa. Till slut kunde jag hålla min bebis i famnen, som var en ovanligt stor en. Jag gick omkring med henne på en gång, dagen efter födseln trots trötthet och smärta, och såg på hur hon växte sig stor, och vi blev båda två förnekade av fadern till barnet. Ville inte veta av oss. Jag stötte på bekanta ansikten från gymnasiet som spekulerade i vem pappan var, men de gissade fel. Jag bad honom till slut att komma och hälsa på sitt barn (han borde ju vilja det själv (?)) och han gjorde det. Då förvandlades hon plötsligt till en han, och blev ett litet spädbarn med drag av svart mjukt hår, min uppåtnäsa, pappans kinder och stora, fina tänder. Lyckan var total, fastän det var en dröm genomsyrad av sorg. 

Även om det symboliskt betyder något annat kan jag, sedan en tid tillbaka, ibland fantisera om en liten mini. En liten en att älska och hålla om, att se ett par stora ögon kolla upp på mig och undra om minsta lilla som en så liten och ännu ovetandes person kan tänkas fundera över. Att kunna ta emot när ett par små armar sträcker sig upp efter en, att visa världen så som man själv ser den, och ge tid och utrymme för att den lilla ska lära känna, leta efter och hitta sig själv och så sakteligen själv lära känna den lilla människan som är ens egen.

Födelse: När en kvinna drömmer att hon föder barn utan att hon dessförinnan har varit havande betyder det att hon kommer att lyckas med det hon gett sig in i.

Förlossning: Drömmer en kvinna att hon har ett svårt förlossningsarbete och att barnet är dödfött betyder det att hon kommer att misslyckas med det mesta i livet. Men om barnet lever kommer hon att lyckas bara hon lägger manken till.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastisk blogg! Tack för det :)

Inatt drömde jag om att jag var gravid och hade stora fylliga bröst. Jag kände mig mycket vacker och harmonisk och uppvaktad av vänner, familj och andra som jag stötte på.

En kille jag var kär i tidigare var med i drömmen. I drömmen var han tillsammans med en flickvän som han var otrogen mot och han smsade mig under drömmen.

Vet du vad detta betyder?

Stor kram! Mvh Anna

Svar: Åh, tack! :)
Kul att du hittat hit, själv har jag inte hållit igång bloggen mer än en filmdagbok sen ganska länge nu. Hur länge eller hur mycket har du läst? :)

Hm, kanske har du längtan efter barn? Min första tanke var att du har bra självförtroende som kvinna, bröst som drömsymbol representerar i allmänhet våra känslor (som stolthet). Att vara gravid kan betyda att ett nytt område av en (något i ens potential eller personlighet) håller på att utvecklas, även om du börjar få en fördjupad relation med ditt omedvetna som du håller på att utveckla. Hm, killen vet jag inte :P smsade han i drömmen eller under tiden du drömde i verkligheten? Fråga dig själv.

Jag är verkligen ingen expert på drömtolkning, jag lär mig av att drömma mycket själv och läsa såklart vilket har lärt mig att det är vad man själv tycker stämmer bäst in som förklaring som är det mest rätta. Drömsymboler kan ju betyda lite olika saker allt beroende på vem man är och vad en symbol betyder för en själv ...

Din kommentar är nästan som ett tecken på att jag borde fördjupa mig ännu lite mer och kanske nischa mig mot drömtolkning då jag funderar på eget företag som massör :) så tack!
Sofia

2015-06-25 @ 11:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback