50-tals kväll

Igår var det 50-tals café här på skolan. Tydligen är det ett sådant tema varje år, då folk utifrån kommer med sina raggarbilar och ställer upp framför skolan. Alla satsade stort på temat med kläder och frisyrer, vår klass blev först tillfrågad att som teaterklass klä upp oss och mingla som 50-talister. Vi var inte sena med att nappa på idén, och ingen annan heller verkade det som igår. Jag bad mamma skicka hit en gul klänning med underkjol nedtill och band i midjan för just detta ändamål, men istället anammade jag rockstilen då jag trodde att de flesta skulle ta till sig den gulliga looken. Så sant som jag trodde, jag kombinerade mina latex leggings och en svart topp á la sandy stil. Vi i klassen några stycken satsade fullt ut, istället för att repetera scener i teaterkällaren som vi blev tillbedda till att göra något där, så satte vi fram bord och stolar för att spela kort, röka på och dricka cola i äkta flaskor. Vi började så, men var mest inne för att dokumentera våra utsmycknanden och gick sedan för att spana in alla snygga bilar och andra människor och som T1:ans elit gå på tipsrundan som alla klasser medverkade i genom att göra en fråga var i sin del av skolan. Klockan åtta började konserten, och det var knökat med folk inne i matsalen så att det inte fanns tillräckligt med sittplatser. Jag stod upp hela tiden och fick ansvaret att filma när A själv skulle gå upp för att spela med. Det fanns lite utrymme att dansa, men jag skippade det framför så många människor och senare hade jag så ont i ryggen av att ha stått så länge så jag struntade även i det fortsatta dansandet uppe i aulan, vilket jag kan ångra lite nu i efterhand. Och så hade jag en liten hemlighet under kvällen oxå ;) men den håller jag nog för mig själv ...


Vår teaterkällare

  Jag och lilla söta F som två av de få rockare av alla 50-tals klädda människor

  De två Sandysarna, innan och efter hennes genombrott på slutet. Det var ett par stycken som hälsade på mig som om jag vore Sandy. Jag lyckades med min image med andra ord, kul.

 


Raggarna började komma

 




 

 Hey stud!

You better shape up, cause I need a man, and my heart is set on you. You better shape up, you better understand, to my heart I must be true.  





Och nej, mamma jag rökte inte



Just drama!
Skämtcigaretter som det rykte om när man blåste ut, vilka smakade papper.
Haha, got you



Min lilla hemlighet var att jag skippade trosorna under byxorna.
Inga troskanter, äkta rock'n'roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback