Detaljrika, intressanta drömmar

Inatt drömde jag lika mycket som gårdagens natt. Jag drömde att jag var med om en filminspelning och tänkte när jag satt bredvid ljussättaren, tror jag att det var, att nu har jag varit med om en till film att säga i min ansökan till DI. Men det har inte med saken att göra längre i verkligheten, jag hann inte med att posta ansökan. Jag pratade med honom om vad det är jag vill, och jag förklarade att jag höll på med teater som det är nu men funderar på annat också. Att eftersom jag vid det här laget har hört en del säga till mig att jag borde satsa på foto efter att de sett bilder jag tagit, så är även det ett alternativ. Men jag säger fortfarande som jag sade i drömmen att jag vet inte. Känns mer som en kul och givande hobby. Som mitt skrivande. Den drömmen slutade med att ljussättaren jagade mig med en skål med hundmat som han tyckte jag borde äta innan jag skulle åka hem. Jag drömde om sexställningar (?) haha, inte mer än så lyckligtvis, men att när nästa kille skulle ta nästa tjej (dvs mig) och visa på en sexställning så gjorde han inte det. Mitt huvud som säger att jag inte är mycket värd, antar jag att det betyder. Sista drömmen innan jag vaknade för dagen handlade om sommarstället på Åland, och närmsta grannen typ hundra meter ifrån med skog emellan. Som vi har haft problem med grannhunden i verkligheten var det likaså i drömmen. Grannen kom nedspringandes och hade problem med att få tag på sin hund som visades ha samma frisyr som grannmannen, en orange tuppkam. Väldigt komiskt, haha. De försvann in i grannens enorma husbil som mest såg ut som en långtradare, som han hade parkerat så långt ned på vår tomt som möjligt för att kunna få in hunden snabbt. Kort därefter befann min morfar och jag på en röd matta för att ro oss upp till byn för att handla. Jag såg en gubbe komma promenerandes bakom oss från åkern, och följde oss i hälarna. Det var tungt och långsamt att kravla oss på vägen, och någonstans hittade jag en oöppnad ölburk i diket men som jag inte fick dricka för min morfar. Gubben kom ikapp, och jag lät honom gå förbi oss. Vi fortsatte vår mödosamma färd, jag med en åra i ena handen till och med för att ta spjärn mot vägen. När vi sedan kom upp till den övergivna ladan eller vad det nu är för sorts hus egentligen, (har aldrig fattat det, det ser läskigt ut i alla fall) höll gubben och en kvinna som bäst på att få upp ett varsitt tält. Vi hejade, och därifrån tog morfar den röda mattan under armen och vi började gå istället. Just där höjer sig vägen lite och går sedan nedåt, om man kommer från det håll där jag och morfar gjorde i drömmen, och sedan ser man stora vägen och en liten väg in till handelsbutiken. Vi började gå den sista biten av skogsvägen ned till stora vägen och jag lade märke till stora, mörka moln. Jag gissade på att det skule börja regna, min morfar var lite mer skeptisk till det. Molnen hängde lågt över oss, nuddade oss nästan. Några steg till och molnen började röra vid buskar och ta mark. Som grå snö låg det vid mina fötter, och jag tog upp det i handen. Det brännde till och kändes speciellt. Det försvann lika handfast som det syntes. Vi gick över stora vägen och jag förundrades fortfarande över molnen som fanns överallt runt omkring mig. Jag såg morfar gå in i butiken, men jag ville inte gå ifrån det underliga väderförhållandet som kanske skulle försvinna om jag gick in. När jag vred på huvudet åt vänster uppenbarade sig också en regnbåge. En diffus sådan, med svaga färger - men den fanns där. Ganska hel var den också.

Där vaknade jag, glad. Över hur mycket jag drömt under natten, och så detaljrikt. Jag låg ett tag och mindes, och bara visste att jag måste skriva ned drömmarna. Leta efter lite betydelse om symbolerna.

Moln
: Om man i drömmen ser hur moln skymmer solen kan man vänta sig förseningar eller problem. Ser man små vita på sommarhimmel betyder det kärlek och lycka. Mörka och hotande: du fruktar att din älskade ska svika dig.
Regnbåge: Se hel och färgsprakande: stor lycka. Se ofullständig: det kan bli svårt att uppnå det du längtar efter. Se dubbel: mycket kärlek.

Att överhuvudtaget drömma om väder tror en del betyder hur dagen ska bli. 


Drömmer du om
Betyder det
En regnbåge
Du blir glad och lycklig och har tur
Regn
Turen vänder. En torrperiod är över
Oväder
Oj då! Kanske blir det bråk med en vän
Åskmoln
Problem dyker upp
Fluffiga vita moln
Stå med båda fötterna på jorden. Du har huvudet uppe bland molnen.
Blixt
Du drabbas av inspiration. Plötsligt får du en ny idé
dimma
Du är förvirrad. Fatta inga viktiga beslut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback