Hjälplöst även i drömmar

Jag drömde att jag fick tillbaka en människa inatt. Att jag blev pratad med, uppmärksammad och fick närheten i och med det. Som i det verkliga livet, insåg jag även i drömmen vikten av närkontakt med vänner. Att få känna värme. Psykisk såväl som fysisk. Samtidigt i drömmen fanns en nedstämdhet hos oss båda, även om jag var glad över den nyvunna men alltför sköra bekräftelsen. Jag såg ju att det inte var bra, ville veta, ville göra något - även om det var mitt fel - vad som helst, bara det blev bra. Men hur tar man bort problem om det är en själv som är problemet? Helt plötsligt ett utfall, slängde ifrån sig det faktum som fanns i allas tankar och som någon bakom högt talade ut: att problemet gick precis bredvid. Lös det! Bortslängd som något oviktigt, som att det inte vore jag som var problemet men med ilskan att jag är det. Hjälplös ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback