Regn inifrån

Jag har en fungerande dator igen, visseligen är den ganska så utsatt då det inte finns någonting på den då ett helt nytt operativsystemet är installerat. Antivirusprogram, spotify, msn, mitt eget mobila bredband - allt måste jag ladda ned och installera på datorn. Men just nu är jag bara glad att komma ut på internet på skolans nät, och ha nära tillgång till bloggen. Aldrig har jag varit i stort behov av den som idag, aldrig har jag varit så glad över så snabb hjälp och besked. Jag åkte in och lämnade den i eftermiddags, och kunde hämta den igen två timmar senare. Jag tog den över axeln och promenerade hela vägen tillbaka till skolan, med ett regnmoln över mig kändes det som. Men regnet kom snarare inifrån. Mina ben gick som på automatik, hjärnan på aktivitet. Hjärtat i känslor som att det vore sista gången den ville lita på igen, fast det är det den helst av allt vill, och hela mitt väsen i bekräftelse på att jag är en hemsk människa, och förtjänar därtill.


Kommentarer
Postat av: Marika

Sofia du är inte en hemsk människa! Du är väldigt fin och god och vill väl! Så länge man följer sitt hjärta även om det är svårt och gör sitt bästa är det rätt! Mer kan man inte göra.

2010-10-06 @ 17:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback