Det är din hjärna som talar

Det här är din hjärna som talar. De orden inledde ett kedjebrev som jag fick för några veckor sedan, i vanliga fall brukar jag låta bli sådant även om jag fortfarande är skrockfull av mig. Men av just den anledningen att det handlade om lite mer aktivtitet, och inte att bara läsa (för då kan man ju faktiskt bara låta bli att läsa, så spelar det ju ingen roll även om man tror på sådant) och i det här fallet siffror, blev jag lite nyfiken. Jag gjorde allt enligt punkt och pricka, och fick sedan mina egna svar som ett resultat av testet. Resultatet sedan, det var skrämmande passande! Om det bara var en slump, så var det många slumpar. Antagligen ligger det delvis psykologi bakom frågorna, "det första man kommer att tänka på" och första viljan borde väl faktiskt betyda någonting och ha att göra med vad för period man har angående musik och relationer. Man kan ju förstås ifrågasätta, och undra över svaren som kanske inte är lika självklara om inte de är lika sanna. Jag tar inte med hela brevet, för det var ändå bara övertygelser om att inte kolla i förväg och så vidare - men det är värt att pröva sig själv. Kedjebrevet lär ha startat 2004.

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.
2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.
3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det
motsatta könet.
Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!
4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,
5:an och 6:an.
Fuska inte för du kommer att ångra det!
5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.
6. Slutligen, önska dig något.
Här kommer då nyckeln till detta:

Dessa var mina svar:

1. 6
2. 8
3. K
4. H
5. M
6. S
7. R
8. Maybe tomorrow
9. Lovekiller
10. Inte jag
11. Du måste finnas

Jag skriver inte ut hela namn, och det ska tilläggas att jag skrev Lämna inga dörrar på glänt först vid elfte punkten men att min första impuls faktiskt var Du måste finnas som också kändes mer självklar, men av någon anledning ville jag skriva det förstnämnda. Att det sedan skulle ha den betydelsen som den fick, gör det såklart lite mer spännande att jag hade denna komplikation.

1. Du måste berätta om detta för “antalet du skrev invid 2:an” stycken
personer.
2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.
3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund
med.
4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.
5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.
6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.
7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.
8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.
9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.
10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback