Ghost

En underbart vacker film! Jag ger den utan några tvivel en tia. Ghost är väl dessutom en klassiker, man måste ha sett den. En kärleksfilm, thriller och med inslag av humor - allt i ett. Spännande, sorglig och fin! Och övernaturlig. Det känns som att man vet vad man gjort när man gjort filmen. Man har inte bara hittat på saker, utan forskat och tagit vissa fakta. Som att han blir ett med materialet han rör vid, det är så det funkar har jag läst av en som vet om utomkroppsliga fenomen. Att lära sig att bli ett spöke och använda sig av det, när han blir instruerad att fånga all sin energi med sina sinnen, fokusera och ta i med magen för att kunna flytta på saker. Det är sådant man tränar på som människa att kunna flytta saker utan att vidröra dem. Ghost är en film som övertygar, både på det övernaturliga planet och kärlekens makt. Jag tror absolut, men sedan är bilderna något som människan kommit på. Men allmänmänskligt tror jag att det är så det funkar med själen, karma och att det finns människor med olika förmågor. Symboliken är väldigt fin filmen igenom. Genialiskt välgjord film! Mycket gripande, och tårdrypande. Om inte än, så se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback