Skrämmande framtid

Det är riktigt läskigt att inte kunna se en framtid. Samtidigt som jag hoppas på att de röd-gröna håller ihop som de blåa, så vore det ju bäst om blocken bara försvann. Det är det enda bra som jag kan se att Sverigedemokraterna för med sig. Det är skrämmande att SD har blivit större än Vänsterpartiet. Att det finns så pass många som röstar på dom (?!?) De flesta har väl snöat in sig på en sak, det vill säga invandringen och det på bara vissa håll som man vet om. För ja, visst jag kan hålla med om att det är illa på vissa ställen som Tensta, Rinkeby eller Akalla. Jag vet vad det är för ställen, jag har för fan vandrat i Akalla centrum med två kompisar som inte hade svenskt ursprung en gång, och där har det varit stora problem. Har läst att polisen inte ens har vågat ta sig an problemet. Men bara för att några, eller många s.k invandrare tillsammans med även svenska människor, inte är laglydiga i vårt land kan man inte dra de ALLA över en kant. Inte alla invandrare, inte alla svenskar. Att det är ett främlingsfientligt parti, som inte några andra partier vill samarbeta med säger ju en del. Varför kan inte dessa människor inse innebörden av sitt val?? Om blocken kommer splittras till ensamma partier vore det bästa. Som det är nu är det ingen demokrati i Sverige. Socialdemokraterna är fortfarande Sveriges största parti, det är det blåa blocket som är större (de kommer ju ha minoritetregering), och det finns ju en anledning till det. Socialdemokraterna är ju ändå det parti som har gjort Sverige under alla dessa år då de haft makten. De byggde upp vår välfärd som sedan de blåa tog över för fyra år sedan. Och så har de inte lovat jobben - vad fan röstar alla unga på idag egentligen? Sannerligen inte med hjärtat! Smarta är de då rakt inte! Nej, bittra är vad de är. Idioter! Det bästa vore om det kunde bli omval, så att man drar upp soffliggarna i nackskinnet så de fattar allvaret i att alla röstar. Jag tror inte världen kommer gå under så, förrän 2012, men det som händer nu senaste fyra åren tror jag blir mycket betydande och svårreparerat. Sverige är på väg att bli ett USA. Det kommer bli enorma klyftor mellan de rika och fattiga. Blir lack på att blåa tror att de kan säga att de röd-gröna vill leva på bidrag. Vem i helvete vill, och kan leva på bidrag? Att få bidrag är att kunna leva på existensminimum, ingenting annat. Alla människor måste få det stödet. Sedan är det upp till var och en hur mycket man vill kämpa för sin övelevnad. Jag har svårt att se att ingen skulle vilja jobba. Jag är för att alla ska ha drömmar, få drömma dom och våga, kunna följa dom. Det skulle vara min prioritet om jag hade ett parti. Och den s.k "extra" tusenlappen ... den kan inte räcka länge om man är riktigt fattig, måste söka vård, äta för att överleva. Nej, den blåa politiken gynnar bara de själva. Jag skulle inte kalla mig själv fattig, men inte heller rik. Men jag vet vad jag står för, och det är att ALLA ska (inte få det lika dåligt, som de blåa kallar det) vara på mer eller mindre samma nivå, dvs ha samma rättigheter och därmed skyldigheter. Jag skrattar och skakar bara på huvudet åt SD, och de blåa, som är emot kulturen i vårt samhälle. Det tror jag är jätteviktigt på alla sätt och vis, SD lär vilja se ett "avvecklande av skattefinansierat stöd till kulturyttringar vars primära syfte är att chockera, uppröra och provocera." Haha, det är ju det som är meningen. Puckon! Jag inser att jag lever lite farligt. Men jag har tro och hopp. Det är min eviga jargong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback