Magdala

Hon är en riktig buskatt vår allas (familjens) Magdala, och rovdjur. Hon älskar att fånga råttor och fåglar och leka med dem, men hon fattar ju inte att de dör och inte kan röra sig när hon hugger tänderna i dem. Och då förstörs ju leken i sig. Så det är en lite onödig sport som hon utövar, kan jag tycka. 

Riktig vilding, hon älskar nog Åland lika mycket som jag

  

 Och så här ser hon ut när hon har tagit sin eftermiddagslur!


 Hon njöt nog av det välansade stenpartiet som kom fram, som morfar klippte bort med en grästrimmer. En sådan tjusig bild kan man ju inte undgå att knäppa! Sedan hoppade hon upp på den väl varma stenen som hade gassat i solljus hela dagen, och njöt av de sista soltimmarna innan kvällningen.






Snutt! ♥




En mycket väl poserande modell för att vara en katt, må jag säga! Underbara! Jag kan inte låta bli att le med kärlek mot henne varje gång jag ser henne. Se den vita hakan som hon älskar att bli klappad på, och hon verkligen höjer huvudet så högt hon kan när hon njuter av beröringen för att man ska fortsätta. Kan man låta bli ...






Eftermiddagssolen lyser och hon har väl allt ett hum om vad hon gör när hon stramar upp sig som en riktig diva!

Det är Magdala det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback