Hair som showorgasm

Ikväll var jag och såg Hair på stadsteatern med Marika. Jag hade inte tidigare sett filmen, så jag hade ingen uppfattning om vad den handlade om och det var lite svårt att hänga med i storyn. Men fullt ös var det, det är en musikal rätt igenom som handlar om ungdomar på 60-talet som gör revolt och pekar finger mot de vuxnas värld. De lever som hippies, använder droger och har fritt sex. Jag var helt såld på en skådespelare som fångade mitt intresse på en gång, fastän han inte hade så stor roll. Han var en av tre mörka killar, och han var den största av dem i hela sin gestalt. Mörk och behaglig röst hade han också när man väl hörde honom prata. Det roligaste av allt var att det var mycket naket i pjäsen, i en scen stod alla skådespelare på ett led helt nakna och blottade, och där satt jag och M på åttonde raden och mös, haha. Det var många med i uppsättningen att det nästan var svårt att ta in ibland vad som hände. Det var bra musik rätt igenom och när de sjöng sista låten Let the sunshine in och tog emot applåder reste sig i stort sett hela salongen för dem. Underbart härlig stämning, vilket var behövligt för oss båda två! Heta var de på stora scenen, speciellt när de hade skvätt någon sorts vätska över främre delen av scenen och slängde sig för att glida kana längs hela scenen spritt språngande. Så det blev rent ut sagt en showorgasm av denna pjäs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback