Hotfulla drömmar

Förra gången jag träffade min psykolog gjorde vi en tolkning av min dröm som jag hade haft den natten. Jag berättade hur jag först hade drömt att jag och min mamma åkte bil på Åkermyntans parkering och att vi hade sett min mormor och morfar stå där med stort avstånd mellan sig. Där emellan stod ett led av killar vända mot min morfar och jag var beredd på att hoppa ur bilen och slå ned dem. Jag kände mig obehaglig till mods. När jag öppnade bildörren och precis satte ned fötterna till marken gick killarna därifrån. Jag gick fram till min morfar och undrade vad det var om. Han berättade att de hade slagit upp något via iphone åt honom, och de hade pratat med varandra. De var nästan snälla, sade morfar något sammanbitet. Det framgick att han inte ville säga onödigt mycket till dem med risk att råka reta upp någon av dem. I nästa dröm drömde jag att K-R åt av några sorts frön som skulle få honom att bli till vampyr. Även alkhol förtärdes, och jag tog numret till hans syrra och till en kompis som även fanns på plats. Stämningen var även här skum och hotfull, jag visste inte vad som skulle hända men att något skulle komma att förändras på något sätt. Det vi kom fram till var att jag i alla fall var aktiv i drömmen. Jag var bestämd och beredd på att slåss, och jag tog nummer för att alternativt kunna fly till någon. Man skulle kunna tolka det mycket mer, men vi fokuserade på känslan i drömmen och vad jag gjorde själv och lämnade det sedan därhän och så gör nog även jag nu. Men det var drömmar som gav ganska mycket att tänka på, drömmar som jag kommer ihåg och som visar på vad som finns i mig och är rädd för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback