Åredagar att minnas

I år är det likadana dagar på samma datum, som det var för sex år sedan. Det betyder att idag, för sex år sedan, en tisdag och precis i denna skrivande stund hade jag kommit upp i luften och kommit hem. Skärmflygning, med andra ord. Bilden som pryder bloggen kan ta tagits exakt vid denna tidpunkt. Punkt. . Flera punkter att hoppas på var den rätta .. :) Idag är en dag som jag varje år minns med lycka. För mig världens bästa dag, och en Åredag. En hel vecka uppe i Åre, en semester och med datum jag aldrig kommer att glömma. I förrgår hade vi åkt upp med bilen, pappa körde och jag och brorsan bytte av varandra mellan passagerar - och baksätet. Igår åkte vi upp med linbanan, vandrade upp till toppen av Åreskutan och sedan hela vägen ned. Idag var dagen, och vi bilade sedan runt och njöt av Åre och dess mystik. Imorgon fyller pappa år, och vi hade en lika härlig dag då. Vi åkte och kollade på Tennforsen, och jag kommer inte ihåg tisdagen och onsdagen så exakt, men pappa halkade när vi badade i en lite vild flod med en stilla nästan lagunliknande oas, och vi fick tillbringa ett par timmar på akuten i Åre by och dagen slutade med en gigantisk bula i knät på pappa, stor som en tennisboll. Jag surade enligt pappa och brorsan, men jag sörjde och var lycklig på samma gång, och ville bara flyga igen. På torsdag hade vi en heldagsaktivitet med en större grupp och med guider i varje båt då vi paddlade i forsar. Mycket kul och blött! Jag tog av mig alla blöta kläder och bytte om till bara en fleecetrööja kommer jag ihåg, och den klädseln hann jag inte ändra när vi på kvällen blev uppringda att vädret tillät skärmflygning och vi åkte genast för att möta upp de andra som vi skulle åka med i deras bil till halva höjden av Åreskutan till en annan utflygningsplats. Andra gången var en lika underbar flygning, också den. Helt magiskt! Fredagen var en slappardag då jag och pappa rodde ute på Åresjön medan brorsan ville cykla upp i bergen igen, som han gjorde första gången då jag också skärmflög. Brorsan var i sitt esse uppå cykeln i bergen, och jag i luften uppåt det blå. Och på lördagen åkte vi hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback