Duktig igen

Jag blev imponerad att jag klarade av det jag vill uppnå. Det vill säga att jogga runt tempeludden, först powerwalka dit och börja jogga där skogsvägen börjar för att det skulle vara mjukare underlag. Jag klarade av att hålla jämnt tempo och stannade aldrig till någon gång. Nycklarna skavde in i handen och jag tryckte lite extra när det var uppförsbacke och den där sista biten när jag såg backen upp till Riddersvik igen. Det är en bedrift för mig, och jag är så glad och stolt över att jag klarade det. Jag borde verkligen satsa mer på att träna min kondition, men det är väl mest för att se om jag kan gå ned i vikt som jag tog mig an den här uppgiften. Ett tips som jag lärt mig de senaste promenaderna är att man ska spänna och hålla in magen medan man går, man får automatiskt mer fart när man går då och höfterna svänger mer, även armarna kommer igång. Orkar man kan man ju spänna skinkorna också, men jag kör på magen. 
Så hittills idag har jag ätit frukost, yogat, klätt på mig shorts och sportbehå med en tröja över och skippade sminket, satte på mig ett par solglasögon som täckte halva ansiktet och begav mig ut med nycklar i ena handen och en halvfylld vattenflaska i den andra. Jag drack säkert en halvliter vatten innan också, det tror jag gör mycket. Men svetten rann för det utmed kinderna, härligt. Jag ville först ta en annan väg för att kunna få solljus, men det kom jag på var en dålig idé när jag väl höll igång. Den steker för mycket, temeludden är ett perfekt ställe att jogga på med alla träd och utsikten över vattnet när det dessutom blåste lite som svalka. När jag kom hem tog jag ett kallt bad, och tvättade håret som jag brukade göra när jag var liten om kvällarna. Det var länge sen, annars står jag alltid över badkaret eller i duschen. Hittade en skum flaska bland mammas alla i uppstället över badkaret, 2 in 1 fuktgivande och figurformande stod det på. En spaflaska typ, för välbefinnande, dammig och verkade inte använd - så jag tog lite och smörjde in magen :p och resten av kroppen. Men det ska man väl använda varje dag för att det ska fungera antagligen, hm. Lunch nu blir resterna från igår, lax med grönsaker. Nyttigt och bra, igår hoppade jag över lunchen helt så när som på en grapefrukt och kaffe, dels för att jag inte ville äta dels av ångest och det inte för vikten, fastän jag var hungrig. 

 
Haha, man ser tydligt en svettdroppe på kinden och en där i pannan på väg ned



 Såhär ser jag ut nu, ren och fräsch - men solen är varm för det.

Nu är jag helt såld på idén att gå och köpa en chokladkaka, den med smak av mango. Det är den godaste chokladen jag någonsin smakat, och den är utgående. Nästan så att jag måste köpa på mig några för framtiden. Men då kommer ju såklart den där viktfixeringen tillbaka ... Fan, jag som aldrig har behövt tänka på det förut, och kunnat äta vad jag vill utan att gå upp. Mörk choklad är bättre, mindre socker, men åh mangochokladen mmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback