Kanal 8

På tal om tevekanaler och filmer så har jag upptäck kanal 8. Den är en sådan som visar filmer ibland så som trean, femman och sexan gör. En till likhet är även reklamavbrotten. Självklart. Fyran är ju döden för en film när det dessutom kan bryta av med nyheter mitt i. Speciellt i en skräckfilm när det är upplagt för att spänningen antingen ska förminskas, förstärkas eller ännu bättre/sämre ta det som en andningspaus mitt i - dvs förstöras. Så nej, är man seriös med att se på en film ska man såklart se en hyrd sådan, en egen eller en som visas på kanal tv4film. Men den kanalen har väl ännu färre människor kan jag tro. Men den finns även den här hos pappa, så här är jag filmglad. Sist jag såg på kanal 8 såg jag filmen River Wild med Meryl Streep, igår såg jag igen en film med henne i huvudrollen på samma kanal. One true thing, hette den. En mycket bra film med bra skådespelarprestationer från Meryl Streep och William Hurt som föräldrar till Renée Zellwegger. Meryl Streep spelar en döende mor i cancer och det var en sorglig film att se, men väldigt bra. Bra samspel och bra budskap, men hjärtskärande. Meryl Streep är underbar skådespelerska som väl också alltid spelar gemytliga roller. Jag fick dessutom veta under kvällen att pappa har haft konstant ont i bröstet av någon konstig anledning i en hel veckas tid, och då blev jag genast ännu mer känsligare. Jag behöver inte mer att oroa mig över. Det räcker att känna sådant i filmer, jag vill inte vara med om det i verkligheten. Inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback