Lilla huset på prärien

Jag rescenserade precis dvd-boxen med första säsongen av Lilla huset på prärien på cdon.com och funderar på att köpa den. Jag har ett par vhs filmer liggandes med några avsnitt, de allra sista tror jag plus ett avsnitt med en stor björn kommer jag ihåg, som min mormor gav mig när jag var yngre. Åh, vad vi älskade den serien och hoppas på att den kommer tillbaka. Då, när jag var liten, gick den på teve och på olika kanaler vissa gånger. Men framförallt kommer jag ihåg den perioden när den började om från början igen när de hade visat hela serien. Jag var som en slav framför teven och såg om hela serien igen. Så bra är den! Vacker serie med så mycket innehåll och helt underbara skådespelarprestationer. Melissa Gilbert som var så söt som liten och växte upp till en vacker kvinna med rollen, helt underbart! 

Rescensionen

Även jag är uppvuxen med serien då den har gått i repris flera gånger på raken på teve när jag var liten. Det var med min mormor som jag tittade på den första gången. Minns jag rätt är det 365 avsnitt totalt hela serien, dvs ett helt år. Men den gick bara på vardagarna kommer jag ihåg. Detta är kult och något mycket vackert, det är ju en verklighetsbaserad serie och det finns böcker av författaren Laura Ingalls Wilder. En grymt bra serie med suveräna skådespelarinsatser från dem alla. Underbart att Melissa Gilbert "växte" upp med henne som väldigt ung till vuxen års ålder. Rekommenderas att se för alla! Humor, sorg, späning, kärlek - livet som det var för några människor i Wisconsin på 1800 talet. Obs, den är självklart bara delvis uppbyggd på hennes liv. Är man intresserad av den riktiga Laura Ingalls ska man läsa om henne och böckerna av henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback