En doft av kvinna om våren

Jag var i vällingby och träffade min läkare imorse, jag gick upp tidigt för att kunna få skjuts av mamma och fick vänta en halvtimme innan jag fick komma in. Jag tänkte att jag skulle kunna ta bussen hem istället, eftersom det skulle ta över en timme då jag vill prova ut och köpa en ny bh. Jag gick in på tantbutiken Twilfit, som bara har underkläder för att få hjälp med att prova och sådär. Jag var ensam i butiken när jag kom in, och hon frågade ganska snabbt om hon kunde hjälpa mig med något. Så hon mätte runt under brösten på mig och valde ut några till mig som jag skulle prova och se om de passade. Jag fastnade snabbt för två av alla dessa, och valde genast bort de av Calvin Klein p.g.a priset. Den ena kostade hundrafyrtionio kronor och den andra med gelé i sig kostade en hundralapp mer. Jag provade olika storlekar av dem, men hon sade efter ett tag när jag hade funderat på dem att den billigare av dem var för stor, eftersom det glipade på överkanten. Jag tyckte bättre om den, då den täckte lite mer av brösten och att den hade lite bryderi på överkanten. Men den andra satt som en smäck, dock väldigt tjock av gelé och det blev till slut den som jag köpte. Det var första gången jag fick hjälp, och så var det en bra sådan också. Ett bra köp, en bra bh som passar är a och o för en kvinna :D Det är en stor konst det där med bh:ar, olika modeller är olika stora och små. Samma storlek i en bh, är inte detsamma för en annan med samma storlek. Märkligt det där! Jag gick glatt ut, och skulle till att köpa mig en jordgubbsmilkshake för att kunna gå hem som jag dessutom hade planerat. en milkshakeapparaten var trasig så jag tog en glass istället som smälte i värmen. Mcflurry med daim och smak av apelsin, en dröm för mig! Kameran hängde över axeln på mig, satte upp håret i en svans och solglasögonen över näsan och började min vandring med högt huvud som om det inte fanns några bekymmer alls i världen. En underbar stund för mig själv i vårsolen. Nu har jag gjort min debut på två saker som kvinna inom bara en vecka. 
 
De här två sötisarna såg jag i en liten sjö precis invid vällingby rondellen, en märklig plats som jag inte lagt märke till förut.



Även dessa söta



Bygger hus och förstör grönområden. Johannelundstippen syns i bakgrunden, där man inte längre kommer kunna skärmflyga ifrån nu när det kommer upp hus i vägen. Inte långa flygfärder, men ett par små har jag sett några gånger därifrån. Vilket sammanträffande angående mina drömmar som jag hade inatt, vilka kommer i ett inlägg.



Såhär ser det ut när man åker till Hässelby från stan. Ståendes på bron över vägen, jag trodde jag skulle kunna komma förbi bygget och smyga mig upp på toppen av Johannelundstippen, men nej.



Och här in mot stan



Istället när jag kom över bron slog en doftbomb emot mig. Jag vände mig om och möttes av en härligt stor häggbuske. Ljuvligt! Himmelriket nästa ... bilden talar för sig.

 

(Klickbara förstorade bilder)

Nu ska jag spruta på mig min underbara parfym som jag tycker har en doft av liljekonvalj. Jag skulle ville hitta, eller göra en, med doft av hägg. Syrenerna är inte utslagna än, men jag njuter av den här tiden innan. Häggen är underbar! Jag har redan döpt ett inlägg till Mellan hägg och syren, så jag får hitta på något kryptiskt om detta ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback