Bonde söker fru

På tal om en annan tevekanal har ju årets teve bönder presenterats. Jag funderar allvarligt på att skriva till en av dem, eller två. Mjölkbonden Rickard som sken igenom teverutan med sina ögon och sitt leende fick mig själv att le löjligt. Speciellt när han visade upp sina kalvar, naw. Jag som älskar kossor, det var mitt favoritdjur som liten. Det skulle nog inte vara så svårt att skriva ett kärleksbrev till honom, haha. Men sedan är det ju fårbonden Fredrik också, eller lamm som man säger på Gotland. Om ungarna säger man lammungar - det vet jag. De är ju lika söta de! Dem kan man ju bära också, kalvar borde vara lite tyngre. Men så fina, och så roligt att se på när de tuggar. Jag skulle nog trivas att bo på landet. Skulle tänka mig att kunna dra mig tillbaka och bo lite på sidan om, men vill ändå kunna göra det som jag vill och tror på. Så att bli bonnmora på heltid kommer jag inte bli. Det krävs respekt och acceptans att leva ett liv ihop, till varandra och de egnas frihet och drömmar. Jag skulle göra det jag vill och tror på, det jag drömmer om och vara ärlig om det - och det får han acceptera. Men visst fungerar ett förhållande för det, om man blir kär och börjar älska varandra. Allt är möjligt när man älskar! Men jag har ju alltid tänkt att jag inte ska sitta i teve och bli kär, eller att tävla om det. Jag vill absolut inte dela med mig till andra tjejer, och bli utröstad om man mot förmodan skulle bli kär, och sen om han blir kär i flera. Nej, usch! Men det skulle vara ett äventyr i sig att få en veckas semester på en bondgård i sommar, och bara lära känna honom, vara ärlig och försöka få tid bakom kameran så att man kan förklara sig själv lite bättre utan att bli blottad i teve (vilket man inte får har jag hört om programmet) och få en bra vän om inget annat och kanske få större chanser till det jag vill göra genom den sortens kändisskap. Fast det har jag ju i och för sig redan bestämt att jag inte vill bli känd genom teve, om jag ska bli känd (det jag vill är yrket, att jag göra det jag vill och brinner för, men jag vet att det tillkommer kändisskap i och med det) ska det vara genom att att ha gjort något bra. Att ha skrivit det där manuset, gjort den där rollen och fortsättningen med den där boken som ska ge människor en stund av ro, tankeverksamhet och insikt. Bilden är tagen från tv4.se, han till vänster är kalvbonden Rickard och snutten i mitten bevisar väl vem hussen är, haha. De båda kommer nog få väldigt många brev att sålla ut, och komma bli filmade på sina gårdar med tjejer. Då skulle man hamna i teve i höst, bli rikskändis och kanske få en tryggad framtid på en bondgård med en rejäl man, haha ... Men nja, kanske är det överilat med tanke på mina känslor .. Den som lever får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback