Väder efter kläder fram och tillbaka

Det är väldigt konstigt väder nu för tiden. Det går fram och tillbaka hela tiden, och varierar från timme till timme. Man vet inte vad man ska klä på sig på morgonen, och imorse velade jag mellan att åka buss eller att cykla till tiden hos min läkare. Det var väldigt tjocka moln och såg ut som att det skulle kunna börja regna när som helst. Det är ju ändå bara vatten tänkte jag, och tog på mig kläder att ha under jackan för att kunna cykla. Men nej, det är inte så härligt att cykla om det börjar regna. Blåste gjorde det också, dessutom. Nej, det får bli bussen. Det kändes för tidigt på morgonen. In i det sista bestämde jag mig ändå för att cykla, jag sade till min egen spegelbild att det inte är så farligt även om det skulle börja regna fastän jag gissade på att det säkert ändå inte skulle göra det. Och jag skulle framförallt inte ångra det sen, när jag kommit hem igen. Så det blev att jag grenslade cykelsadeln och begav mig raksträckan in till närmaste "city". Det jobbiga med den vägen är bara att jag måste över samma långa gata två gånger på olika ställen, för att de som sagt bygger bostäder mitt i. 

                       
  

På ditvägen gick jag inte över gatan utan gick över på andra sidan rondellen istället. Det är en jobbigare och lite mer riskfylld handling, då det är två, tre till och med fyra ställen att gå över på trafikerat område, den första utan stoppljus. En röd bil kom och skulle in i rondellen, och jag trodde den skulle stanna först så som den saktade in, men när jag såg en gammal gubbe sitta och köra den och rullade fram utan att varken se eller se på mig så körde den rakt in och sen direkt ut ur rondellen igen. Jag bara skakade på huvudet när bilen efter i alla fall stannade för mig. Gamlingar! Jag klarade mig från regn, och när jag sedan kom ut hade det hunnit bli sol, och jag hurrade för mig själv att jag var duktig nog att lyssna på mina egna maningar att spara in på bussremsan. Bara för det gick jag och kollade på lite kläder, mer ögonshopping än att verkligen köpa. Men det är att sukta sig själv, jag tänker att jag inte borde shoppa. På vällingby torget gick jag fram och kollade på kläderna som hängde där, och fastnade för en grå-rosa längre topp med tre vita dödskallar med lite blingbling på. Hade inte tillräckligt med pengar på mig, och funderade nästan på att cykla fram och tillbaka en gång till bara för den. Men icke. Det hade dock varit snyggt med antingen vita eller svarta leggings under den. Får se om den hänger kvar på onsdag när jag ska dit igen. Då ska jag komma ihåg att korsa den långa vägen in istället för rondellen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback