Jobbiga dagar

Har gått runt några dagar med snuva och varit frusen. Har inte kunnat sova så bra när jag vaknat en eller flera gånger per natt och vrider på mig, jag somnar om, men det är påfrestande när man vaknar på morgonen och inte känner att man sovit hela natten igenom. Är dessutom så trött på att jag inte får prata! Ett ovanligt uttalande från mig. Jag har ju en läkare som jag i och för sig har pratat med när min mamma har varit medvarande, och kommit närmare mamma på det sättet, vilket är jätteskönt. Men nu de senaste gångerna är det som att läkaren och sjuksköterskan bara repeterar sig. Att jag lämnat medicin och fått utdelat, men som nu är bestämt att jag ska få ta hand om själv. Väntar på en psykologisk undersökning och känns inte som att jag får ut något av läkaren som bara verkar vilja träffa mig för att se att jag lever och säger samma saker, hur man ska gå vidare utifrån resultatet från den psykologiska undersökningen. Okej, ge mig en diagnos och hjälp mig! Jag trodde jag var deprimerad, måste jag ha en massa annat för att få hjälp? Jag vill veta hur man handskas med minnen, hur man gör när man inte kan leva utan någon men som man ändå inte kan leva med pga omständigheter. Hur man vet att man är lycklig eller när man går den vägen som är den rätta. Saker som bara mitt hjärta och huvud kan svara på och som jag redan lever med. Jag känner att jag för en gångs skull bara behöver prata med en snäll, lyssnande människa och som kan hjälpa mig att se på och klara av mig själv utifrån mina förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback