Immunförsvars problem?

Det blir inte mycket tid att sätta mig vid datorn och skriva här i bloggen, men desto mer skriv - och tankeverksamhet med mitt filmmanus. Vi hade vår första individuella handledning i veckan, N hade fått tiden innan min så jag promenerade runt och lärde känna området runt Londonviadukten i fyrtiofem minuter innan det var min tur, eftersom vi kom samtidigt då jag hade sovit hos honom. Vi möttes upp igen inne vid Medborgarplatsen, och jag blev helt amazed när han berättade att han en minut innan hade hört en välbekant röst, tittat upp och sett att det var Stellan Skarsgård. Stellan in real person! Här! Synd att jag inte hade sett honom själv, så att jag hade kunnat skryta om det, haha ;) Nej, men ... Vi satte oss och fikade inne på Söderhallarna, och åkte sedan och kollade julskyltningen vid NK. Väldigt mysigt, några butiker fick vårt celebra besök också men ingen av oss köpte något. En mysig dag på stan, helt enkelt! Onsdagen följde jag med honom hem efter att vi slutade lite tidigare då vi hade läst tredje och sista pjäsen som vi ska läst inom det här blocket, dvs teaterblocket. Tidigare har vi läst Oidipus och Hamlet, nu i onsdags Ett drömspel av Strindberg tillsammans med en teaterregissör. Jag gillar Ett drömspel bäst som helhet, men svårare att förstå i detaljerna tycker jag. Oidipus innehåller mer av den grekiska mytologin som ju är ganska intressant. Vi har varit väldigt få av klassen som varit närvarande under dessa gånger vi bara har suttit och läst tillsammans. Det är inte många som tycker om teater antar jag, men desto mer gör jag det. Och det är intressant och en nödvändighet för att förstå och lära sig om dramaturgin hur den var redan då på den tiden. Jag kommer sakna att få göra readings i grupp, men helst skulle jag väl vilja hoppa in i en grupp och verkligen få göra teater och sätta upp något. Därför är det skönt att N också är en sådan person som gillar teater och allt möjligt som gör oss så lika. Helt underbart att ha träffat honom, världens snällaste kille som vet allt om mig vid det här laget - och det tack vare honom och den han är! Det kan inte bli bättre, eller ja det kan det väl - men jag har verkligen lärt mig att bara njuta i hans sällskap och bara ta det lungt, både för mig och för oss ihop, och försöka hitta mig själv igen. Det är på både gott och ont att vi båda har erfarenheter av relationer som verkligen tärt på oss.

Ikväll blir det fest hemma hos en klasskompis till oss. Så jag har tagit tillfället i akt och klätt upp mig lite, både i klädväg som hår och smink. Kan man så ska man, liksom ... N frågade mig om han skulle köpa något till mig från systemet och jag tänkte mig ett par öl, men undrar om det är så bra. Gårkvällen spenderade jag hemma med mamma, vi delade på en krabba och drack mousserande vin till och kollade på Idol. Väldigt mysigt, fram till klockan tio och vi åt Ben & Jerry glass. Då kände jag mig illamående och ont i magen, och jag hann knappt fram till toalettetn förrän det sprutade ur munnen på mig. Det var bara glassen som kom upp, vilket var lite fräschare än en riktig spya. Men jag kommer nog aldrig kunna äta den glassorten igen, haha. Det blev värre och allting unde kvällen kom upp, och senare började mamma må illa också. Vi kom fram till att det var krabban, och att vi aldrig igen ska känna smak efter att äta det igen. Blä! Tack och lov mådde jag mycket bättre när jag vaknade, eftersom allt kom upp då igårkväll så att jag slipper ligga till sängs idag och bli snuvad på ytterligare en kväll med klasskompisar och vänner som skedde förra helgen. Då valde jag bort en födelsedagsfest hos en tjej som går i min klass nu, för en kompis som också fyllde år och som jag hade planerat att gå ut och dansa med. Men icke, jag måste nog kämpa med mitt immunförsvar. Forstättning följer ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback