Färgglad men kylig höst

Jag måste egentligen börja skriva för dagen, men försöker göra mig "färdig" med sådant som jag kännner nästan är lite i vägen. Så jag väljer att blogga lite först. Har loggat ned mig från facebook i alla fall efter att ha uppdaterat mig där. Nörd, ja! Bytte profilbild dessutom till en med lite mer färg i sig. Jag var ute nu i förmiddags i höstsolen och fotograferade fina höstfärger. Men det är ännu bara grönt och gult, inte så rött än. Jag vill ha röda lövträd, jag har ju så mycket i de första färgerna. Vår och höst, sommar är härligast förstås! Det var ganska kallt ute, så att jag fick ta på vantar och föra upp min stora halsduk över huvudet och öronen. Men det blåste in ändå. Jag gick runt min vanliga runda här i Hässelby, och försökte hitta nya vinklar på gamla objekt. Egentligen skulle jag väl behöva flytta härifrån. Men det är mysigt, jag hoppas att de inte bygger mer bostadshus här ute där det borde vara grönt. Jag hittade en plats i solen med två träd som stod i ett V från varandra. Med lä och sol var det jätteskönt att sitta där, och jag är expert på att ta självporträtt med mina stora kamera. Bättre än vad min mamma är på att fotografera mig, ha! Det är en lite omständlig ritual inför att skriva, som vi är tänkta att hitta en som passar oss och som får en i stämning. Fotografera, sol och blå himmel och vissa låtar är min bästa inspiration. Men det är inte pålitligt att det alltid kommer sådana dagar när man ska sätta sig en stund varje dag. Jag får väl kolla på foton istället, göra mig en billboard, tillägga inspirerande ord och sätta på musiken till för att komma i "trans". Här kommer Jag som en färgbomb! Har inte tid att lägga upp fler bilder. Visst har jag hårgfärg som hösten ..?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback